Zeitstrahl der Mandolinenschulen (als Tabelle)

Da meine Timelin der Mandolinenschulen bei  xtimeline im Moment nicht mehr funktioniert habe ich die Tabelle der exportierten Daten hier zunächst als HTML Tabelle eingefügt. In der Zwischenzeit habe ich die Daten in meinen neuen Zeitstrahl übernommen und bereits viele Ergämzunegn vorgenommen. Ich habe bereits mehr als 250 Mandolinschulen und Schulen für verwandte Instrumente wie die Bandurria aus Spanien oder die Balalaika aufgenommen, die meisten davon mit Bild.

Hier geht es zu den neuen Seiten auf meiner Website mandoisland.de

Hier ein paar Bilder, damit die Werbung rechts die Tabelle nicht überlagert 😉

 

moyers-method-$_57

methode-fontbonne-mandoline-1907-1908-$_57

mandolinenschule-eaton-f3_145

eureka-college-mandolin-club-1898

Schulen Timeline

TITLE Year DESCRIPTION SOURCE
François de Chancy – Tablature de mandore – 1629 1629 The Tablature de mandore by François de Chancy,
published in 1629,
is the most refined repertory for this instrument. It contains six
suites of dances and a series of brawls.
http://www.ensemble-gabriele-leone.org/
Giovanni Battista Gervasio; 1767 1767 La moderna scuola del
mandolino,parte primaGiovanni Battista Gervasio,ITALY 1767
http://homepage2.nifty.com/motoi-lab/textbook.html
Gabriele Leone – Méthode raisonnée for mandolin 1768 Gabriele Leone is probably one of the best. After he
mesmerized the
Parisians playing mandolin sonatas at the « Concert Spirituel », he
became for one season the manager of the director of the London Opera,
then returned to Paris where he published his matchless Méthode
raisonnée for mandolin in 1768.
http://www.ensemble-gabriele-leone.org/
Pierre (“Pietro”) Denis – 1768 1768 French musicians like Pierre (“Pietro”) Denis and Jean
Fouquet
(“Fouchetti”) learnt to play the mandolin with their Italian
colleagues.Denis published his variations in his Méthode pour
apprendre à jouer de la mandoline sans Maître (method to learn how to
play mandolin without a teacher ) in 1768.
http://www.ensemble-gabriele-leone.org/
Pietro Fouchetti; 1770 1770 Méthode pour apprendre facilement à jouer de la
mandoline à 4 et à 6 cordesPietro Fouchetti(Jean Fouquet/Giovanni Fouchetti)ITALY→FRANCE?Sieber 1770
http://homepage2.nifty.com/motoi-lab/textbook.html
Michel Corrette – Nouvelle Methode 1772 Michel CorretteNouvelle méthode pour apprendre à jouer en très peu de temps de la
mandolinesee: The early mandolin – James Tyler,Paul Sparks p. 108see also: http://www.musicologie.org/Biographies/c/corrette_michel.html
openlibrary
Bortolazzi, Bartolomeo – Mandolinenschule 1805 Bartolomeo Bortolazzi,Anweisung die Mandoline von selbst zu lernen nebst einigen ÜbungsstückenBortolazzi was a famous mandolin player and commposer around 1800 http://www.mandoisland.de/noten2013/bortolazzi/b-bortolazzi.html
Carmine de Laurentiis – Methodo per Mandolino 1869 Carmine de LaurentiisMethodo per MandolinoEdizioni Ricordi, 1869
Branzoli, Giuseppe – Metodo teoretico-pratico per 1875 Giuseppe Branzoli (1845 – 1909)Metodo teoretico-pratico per MandolinoCarisch S.p.A. – Milanoerstmals erschienen 1875, prämiert auf der Internationalen
Musikausstellung 1888und im Industrie Palais zu Paris 18902
Bände, ich besitze nur Band 1 in der deutschen Ausgabe der Universal
Edition, Wien, und Band 2 in der dreisprachigen (ital./franz./engl.)
Ausgabe von Carisch S.p.A. Milano
Septimus Winner’s Method for the Spanish Mandolin 1884 One of my favorites (for strangeness rather than
usefulness) is
Septimus Winner’s Method for the Spanish Mandolin. … So, I have
wondered if „Spanish“ was a reference to the famous Spanish Students.My
Winner book is dated 1884 which would put it right after the the coming
to American of the Spanish students, so it may be quite possible that
this is what the „Spanish“ refers to.
http://www.mandolincafe.com/forum/archive/index.php/t-15410.html
Cristofaro, Ferdinando de – Méthode de Mandoline 1884 F. de Christofaro (1846 – 1890)Méthode de MandolineHenry Lemoine & Cie., Editeuers, Paris
Costantino Bertucci (1841-1931) Metodo per Mandol. 1885 CostantinoBertucci (1841-1931)(Italian mandolinist and
composer, wasborn and died in Rome)(from http://www.justclassicalguitar.com/)Metodo per mandolino(マンドリンのための教則本)Costantino Bertucci,ITALY Ricordi 1885全3巻/3vol.
http://homepage2.nifty.com/motoi-lab/textbook.html
Louis Tocaben’s Complete Method for the Mandoline 1885 Louis Tocaben’s Complete Method for the Mandoline – 1885complete scan available – see source http://academic.luther.edu/~goodinjo/CMSA/Tocaben1/Tb1.htm
Köhler, Ernesto – Mandolinen-Schule 1887 Köhler, Ernesto,Mandolinen-SchuleNeueste, praktische u. leicht verständliche Methode f. den
Selbstunterricht geeignetgeb. Mk 2 n. Leipzig, Zimmermann.o September 1887.o Page 396
http://anno.onb.ac.at
Herbert J. Ellis – „Turner’s“ method 1888 I have Ellis‘ Thorough School for the Mandoline
published by Turner
in London. BTW the author's name is Herbert J. Ellis….I
know what info Sparks offers on the „Thorough School,“ but Paul got his
fact bits a little crossed on this issue. #It was „Turner’s“ method
that was published in 1888 and the „Thorough School“ didn’t hit print
until 1892. #Bone, writing a little closer in time to the fact, can offer a bit of
evidence to that end. #My „Thorough School“ is a complete original edition. #My „Turner&’s“ is a xerographic copy and missing only the very
last page (the second half of a polka)….There
is also a rather lengthy entry about Ellis in Philip
Bone'sThe
Guitar and Mandolin. Basically, Ellis was born in London 1865 and died
at age 38 in 1903. He started out on banjo and wrote a tutor for that
first. Bone says the mandolin tutor was first published in 1892. He
also says that Ellis pieces were prized for their simplicity and very
playable for beginners.
mandolincafe
Hertel, Julius; Mandolinen-Schule 1888 Hertel, Julius, Op. 62. /Mandolinen-Schule. Neueste u.leicht verständliche Methode m. Berücksichtigung des vier-n.achtsaitigen Instruments, f. den Selbstunterricht geeignet/.Mk 2,25 n. Leipzig, Merseburger.o Oktober 1888.o Page 399 anno.onb.ac.at
Hertel, J.;Schule f. Mandoline (Klingenthaler Sys. 1889 Hertel, J.,Schule f. Mandoline. (Klingenthaler System.)Mk 1. Leipzig, Breitkopf & Härtel.o Dezember 1889.o Page 533 anno.onb.ac.at
C. Fischer’s Method for the Mandolin 1890 C. Fischer’sNew and Revised EditionofCelebratedTutorsMethod for the MandolinCopyright 1890 / 1891 by Carl FischerFree Download from UR Research University of Rochester http://hdl.handle.net/1802/15629
Munier, Carlo – Methode de Mandoline 1891 Carlo Munier (15. 7. 1859 – 10. 2. 1911)Methode de Mandoline (franz./engl.)Florenz 1891
Cottin, Jules – Célèbre Méthode Complète 1891 Jules CottinCélèbre Méthode Complète Théoretique et Pratique de MandolineCopyright by Emile Leduc, P. Bertrand & Cie., 1912(nach Angabe von R. Janssens erstmals erschienen 1891, 2. Auflage 1902A Paris chez Alphonse Leduc, Edition Musicales
Abelspies, J.F.; Mandolin-Schule 1891 Abelspies, J.F.Mandolin-Schule.Eine theoretisch-praktische Anweisung zur Erlernung desMandolinspiels m. Hilfe eines Lehrers od. durchSelbstunterricht/. Mk 4. Trier, Hoenes.o März 1891.o Page 76 anno.onb.ac.at
Abelspies, J.F. Carl; Die Mandoline (Geschichte) 1891 Abelspies, J.F. CarlDie Mandoline.Eine kurze Abhandlung über die Geschichte u. die verschiedenen Artender Mandoline zur Belehrung f. Mandolinenspieler/. gr. 8. Mk0,30 n. Trier, Hoenes.o März 1891.o Page 106 anno.onb.ac.at
Herbert J. Ellis – Thorough School for the Mandoli 1892 I have Ellis‘ Thorough School for the Mandoline
published by Turner
in London. BTW the author's name is Herbert J. Ellis….I
know what info Sparks offers on the „Thorough School,“ but Paul got his
fact bits a little crossed on this issue. #It was „Turner’s“ method
that was published in 1888 and the „Thorough School“ didn’t hit print
until 1892. #Bone, writing a little closer in time to the fact, can offer a bit of
evidence to that end. #My „Thorough School“ is a complete original edition. #My „Turner&’s“ is a xerographic copy and missing only the very
last page (the second half of a polka)….There
is also a rather lengthy entry about Ellis in Philip
Bone'sThe
Guitar and Mandolin. Basically, Ellis was born in London 1865 and died
at age 38 in 1903. He started out on banjo and wrote a tutor for that
first. Bone says the mandolin tutor was first published in 1892. He
also says that Ellis pieces were prized for their simplicity and very
playable for beginners.
mandolincafe
Pietrapertosa, Jean; Methode de Mandoline 1892 Jean PietrapertosaMethode de Mandoline en deux parties(engl./franz.))Paris, P. Schott & Cie., Copyright 1892
Köhler, Ernesto; Mandolinen-Schule f. den Selbst. 1892 Köhler, Ernesto,Mandolinen-Schule f. den Selbstunterricht, mdeutschem u. engl. Text/. geb. Mk 2 n. Leipzig, Zimmermann.o April 1892.o Page 129 http://anno.onb.ac.at
Mayer, Alois; Mandolinen-Album 1892 Mayer, Alois,Mandolinen-Album. Sammlung beliebterVolkslieder, Opernmelodien, Tänze, Märsche u. Salonstücke/./2 Hefte/. qu. 8. à Mk 1. Leipzig, Zimmermann.o August 1892.o Page 278 http://anno.onb.ac.at/
Hertel, Julius, Op. 125. /Melodienbuch 1892 o Hertel, Julius, Op. 125. /Melodienbuch f.Mandolinen-Spieler. Sammlung v. beliebten Volksliedern allerLänder, Opern- u. Tanz-Melodien nebst andern Tonstücken f. 1u. 2 Mandolinen sowohl 4-wie 8saitig, zum Teil m. Pfte. ImAnschlusse an seine Mandolinen-Schule hrsg/. /3 Hefte/. à Mk1,50 n. Leipzig, Merseburger. Sudessi, P., /A petits pas !Marcietta p. Mandoline (ou V.) et Piano/. Mk 1,60 n. Nizza,Decourcelle.

o November 1892.

o Page 434

http://anno.onb.ac.at/
Marzuttini, G.B., Mécanisme et Vélocité 1893 o Marzuttini, G.B., /Mécanisme et Vélocité. 6 Etudes p.Mandoline (lombarde ou napolitaine)/. Mk 2. Triest, Schmidl& Co.o Juni 1893.o Page 206 http://anno.onb.ac.at
Zeller, Carl; Wie mein Ahn’l zwanzig Jahr (song) 1893 o Zeller, Carl,Wie mein Ahn’l zwanzig Jahr, aus der Operette„Der Vogelhändler“ f. Mandoline u. Pfte arr. v. V.Hentschker/. Mk 1,50. Leipzig, Bosworth & Co.o September 1893.o Page 320 http://anno.onb.ac.at
Bortolazzi, B.;Neue Ausg. rev.v. Engelbert Röntgen 1893 Bortolazzi, B.,Anweisung die Mandoline von selbst zuerlernen, nebst einigen Uebungsstücken.Neue Ausg. revid. v. Engelbert Röntgen/.Mk 2. Leipzig, Breitkopf & Härtel.o Oktober 1893.o Page 383 http://anno.onb.ac.at/
Répertoire du Mandoliniste 1893 o /Répertoire du Mandoliniste. Recueil de Morceaux de
toutGenre p. Mandoline. Série I. Album I. Chansons populaires„triestines“. Album II. Chansons populaires „napolitaines/.à Mk 1. Triest, Schmidl.o Oktober 1893.o Page 383o View Transcriptiono View Facsimile
http://anno.onb.ac.at/
Schick, Otto, Album f. Mandoline 1893 o Schick, Otto, /Album f. Mandoline m. Guitarre ad lib.
arr/.Mk 1,50. Leipzig, Edit. Peters.o Oktober 1893.o Page 383o View Transcriptiono View Facsimile
http://anno.onb.ac.at/
Schick, Otto,Mandolinen-Schule Peters 1893 o Bortolazzi, B., /Anweisung die Mandoline von selbst zuerlernen, nebst einigen Uebungsstücken. Neue Ausg. revid. v.Engelbert Röntgen/. Mk 2. Leipzig, Breitkopf & Härtel./Répertoire du Mandoliniste. Recueil de Morceaux de toutGenre p. Mandoline. Série I. Album I. Chansons populaires„triestines“. Album II. Chansons populaires „napolitaines/.à Mk 1. Triest, Schmidl. Schick, Otto, /Album f. Mandolinem. Guitarre ad lib. arr/. Mk 1,50. Leipzig, Edit. Peters. –

/Mandolinen-Schule zum Selbstunterricht geeignet. Text

deutsch u. engl/. Mk 1,50. Leipzig, Edit. Peters.

o Oktober 1893.

o Page 383

http://anno.onb.ac.at/
Hofmann, Richard; Praktische Instrumentationslehre 1893 *Hofmann, Richard*, /Praktische Instrumentationslehre.7 Theile/. gr. 4. cplt Mk 30 *n. Leipzig, Dörffling & Franke./Theil 1. Die Streichinstrumente/. Mk 5 *n. – /2. DieHolzblasinstrumente/. Mk 5 *n. – /3. Die Streich- u.Holzblasinstrumente zusammenwirkend/. Mk 3 *n. – /4. DieHörner/. Mk 3 *n. – /5. Die Vermischung der Streich- u.Holzblasinstrumente nebst Hörnern/. Mk 3 *n. – /6. Die

Trompeten, Cornette, Posaunen, Tuben u. Schlaginstrumente/.

Mk 6 *n. – /7. Die Harfe, Mandoline, Zither, Guitarre,

Klaviér (Cembalo), Cymbal, Orgel u. Harm/. Mk 5 *n.

o November 1893.

o Page 503

http://anno.onb.ac.at/
Rossi, Carlo; Mandolinen-Schule/Mand.-Album 1893 Rossi, Carlo,Mandolinen-Schule zum gründlichen Erlernendes Instrumentes mit od. ohne Hilfe eines Lehrers, deutschu. französ/. Mk 2. Leipzig, Hug & Co.Mandolinen-Album.Eine neue Sammlung v. geeigneten alten u. neuen Melodien/.Mk 1,50. Leipzig, Hug & Co.o Dezember 1893.

o Page 511

http://anno.onb.ac.at/
Cristofaro’s Mandolin vol 1 translated, revised by 1894 from an ebay offer:offered are 3 piece mandolin books & sheet music.Cristofaro’s Mandolin vol 1 translated & revised by Paul
Loring1894original mandolin method.U T D method for the Mandolin a complete & easily understood
instructor by Franklin Eaton 1898.Progressive Saunders modern mandolin studies an entirely original
method.1901.These books are and sheet music are in good solid usable condition….
Decker-Schenk; Schule f. d. 6 saitige Mailänder M 1894 o Decker-Schenk, J.,Schule f. die 6 saitige MailänderMandoline/ Mk 2 n. Leipzig, Zimmermann.o Februar 1894.o Page 62 http://anno.onb.ac.at/
Leonhardt, Emil; Grosse Mandolinen-Schule 1894 Leonhardt, Emil,Grosse Mandolinen-Schule (f. die 8saitige Mandoline)m. deutschem, engl. u. russ. Text/. Mk 3 n.Leipzig, Zimmermann.o November 1894.o Page 479 http://anno.onb.ac.at/
Kling, H., Leichtfassliche, praktische Schule 1894 o Kling, H., Op. 472. /Leichtfassliche, praktische Schule f.Mandoline m. vielen Uebungs- u. Vortragsstücken/. Mk 1,50*n. Hannover, Oertel.o Dezember 1894.o Page 535 http://anno.onb.ac.at/
Arling Shafer – The Washburn Mandolin Method 1895 Then there’s the Washburn Mandolin Method by Arling
Shafer (c 1895)
which in the introduction states “ In presenting this improved BANJO
method to the public……. BANJO??
http://www.mandolincafe.com/
Mandoline, die. Fachschrift f. die Interessen des 1895 o /Mandoline, die. Fachschrift f. die Interessen desMandolinenspiels. Red.: Joh. Haslwanter. 1. Jahrg. 1895/. 12Nrn. gr. 4. (m. Musikbeilagen.) jährl. Mk 6 *n.; halbjährl.Mk 3 *n.; vierteljährl. Mk 1,50 *n. München, Haslwanter.o September 1895.o Page 389o View Transcriptiono View Facsimile http://anno.onb.ac.at/
Carlo Curti – Complete Method for the Mandolin 1896 source: Paul Sparks – The Classical Mandolin
Giuseppe Antonio Luigi Pettine – Mandolin Method 1896 Giuseppe Antonio Luigi Pettine was an Italian-American
concert
mandolinist, teacher, and composer. He was born on 13 February 1874 in
the town of Isernia, Italy. Young Giuseppe started to study the
mandolin with Camille Mastropaolo at a very early age. After the
Pettine family emigrated to the USA in 1889 and had settled in
Providence, Rhode Island, Giuseppe was soon regarded as a child prodigy
of the mandolin because of his great concert appearances.[citation
needed] Raffaele Calace (1863 – 1934) dedicated his First Mandolin
Concerto op. 113 to Pettine, his fellow countryman and friend, in honor
of his skills and passion for the mandolin.[citation needed]Pettine
is probably best remembered as the mandolinist of and composer/arranger
of many composition for The Big Trio Reprise, a trio formed by the
guitarist William Foden, the banjoist Frederick Bacon and Giuseppe
Pettine on mandolin, but with the publication of his mandolin method in
1896 he also became renowned as a national teacher of the Italian
mandolin technique. With his talent as a teacher and his comprehensive
six-volume tutorial for the mandolin he created a fine school of
American mandolinists among whom were William Place Jr. (1889 – 1959),
known as ‘Americas Greatest Mandolin Virtuoso’, and Alfonso Balasone
(Albert Bellson, 1897 – 1977). Today the Pettine method is still
regarded as one of the most comprehensive works for mandolin ever
published.
http://en.wikipedia.org/wiki/Giuseppe_Pettine
Patierno, E.; Methode Elémentaire de Mandoline 1896 E. PatiernoMethode Elémentaire de MandolineHenry Lemoine & Cie., Editeurs, Copyright 1964published first in 1896see:http://www.mandoisland.de/bilder/schulen/patierno.html http://www.trioassai.com/bandufaqe.html
Marzuttini, G.B. (ital. u. französ.) 1896 o Marzuttini, G.B., /Metodo teorico e pratico p.
Mandolinonapolitano o romano (a 4 corde doppie). Text ital. u.französ. 1. Theil/. Mk 2. Triest, Schmidl.o Januar 1896.o Page 4
http://anno.onb.ac.at/
Marzuttini, G.B. (francais, italien) 1896 o Marzuttini, G.B., /Méthode théorique-pratique de
Mandolinenapolitaine ou romaine (à 4 Cordes doubles). Texte françaiset italien. 4 Livr/. à Mk 2 n.; cplt Mk 6,40 n. Triest,Schmidl & Co.o November 1896.o Page 549
http://anno.onb.ac.at/
Munier, C.; Ecole de Mandoline 1897 Munier, C.Ecole de Mandoline.Méthode théorique et pratique.Text: français, italien et allemand/. /1re Partie/. Mk 4 n. /2me Partie/. Mk 5 n.Florenz, Lapini.(Leipzig, Breitkopf & Härtel.)

o März 1897.

o Page 98

http://anno.onb.ac.at/
Marzuttini, G.B. (deutsch/engl.) 1897 o Marzuttini, G.B., /Theoretisch-praktische Methode f.
dieneapolitanische od. römische Mandoline (m. 4 Doppelsaiten).Text deutsch u. engl. 2 Hefte/. à Mk 3 n.; cplt. Mk 5 n.Triest, Schmidl & Co.o März 1897.o Page 97
http://anno.onb.ac.at/
Krempl, Josef; Mandoliennschule 1897 Krempl, Josef, /Mandolinenschule/. Mk 3 n.Leipzig, Leuckart.o September 1897.o Page 366 http://anno.onb.ac.at/
Franklin Eaton, U T D method for the Mandolin 1898 from an ebay offer:Offered are 3 piece mandolin books & sheet music.Cristofaro’s Mandolin vol 1 translated & revised by Paul
Loring1894original mandolin method.U T D method for the Mandolin a complete & easily understood
instructor by Franklin Eaton 1898.Progressive Saunders modern mandolin studies an entirely original
method.1901.These books are and sheet music are in good solid usable condition….
Gargiulo, Enrico; 18 Etüden f. Mandoline 1898 Gargiulo, Enrico18 Etüden f. Mandoline/. Leipzig,Schuberth jun. Mk 2.o Mai 1898.o Page 184 http://anno.onb.ac.at/
Šebelka, F., /Theoretisch-praktische Schule f. Man 1899 o Šebelka, F., /Theoretisch-praktische Schule f.
Mandoline(böhm. Text.) Heft 1, 2 (Album)/. Prag, Taussig à Mk 2,40;cplt Mk 3,60 n.o Juli 1899.o Page 297
http://anno.onb.ac.at/
Singers complete mandolin method 1900 However one I really like is the 1900 Singers complete
mandolin
method……. It covers some important things not mentioned in others..
like How to practice,How much to practice, caring for the instrument
etc etc etc and the REAL importance of the left hand techneque…..
http://www.mandolincafe.com/forum/archive/index.php/t-15410.html
Graziani-Walter, Ch.; Theoretisch-praktische Mand. 1900 Graziani-Walter, Ch.Theoretisch-praktische Mandolinenschule f. die neapolitanische od.
römischeMandoline m. 4 Doppelsaiten.Ausg.: deutsch u. engl. – ital.u. französ /. Leipzig, Cranz à Mk 5.Dieselbe in 2 Heften:/Heft 1. Ausg.: deutsch u. engl. – ital. u. französ /. à Mk2,80. – /2. Ausg.: ital., französ., deutsch u. engl /. Mk 2,80.o März 1900.o Page 106
http://anno.onb.ac.at/
Ruthe, A.; Mandolinenschule f. d. Selbstunterricht 1900 Ruthe, A.Mandolinenschule f. den Selbstunterricht, deutsch u. engl.geb/. Hamburg, Domkowsky & Co. Mk 2.o März 1900.o Page 106 http://anno.onb.ac.at/
Giuseppe Pettine – Modern Mandolin School 1900 The Modern mandolin School by Giuseppe Pettine was
published between 1900 and 1909 according to the prefaces of the seven
parts:* Fundamentals (For Children)* Part I* Part II and III* Part IV Duo Style of Mandoln Playing – (Preface dated March 10, 1905
– First Edition May 10th 1900)* Part V Right & Left Hand Harmonics* Part VI Plectrum’s Mechanism – (Preface date September 25, 1906)* DuoPrimer, 24 Selections in „Duo Style“ – (Preface date August 10th,
1909)- copyright 1936 by Giuseppe Pettine
http://www.mandoisland.de/bilder/schulen/pettine_modern_school.html
Clementino, Andrea; Die erste Schule der Mandoline 1900 o Clementino, Andrea.Die erste Schule der Mandoline od. DieKunst, die Mandoline mit od. ohne Kenntnis der Musik u. ohneLehrer spielen zu können. Nach berühmter Lehrmethodezusammengestellt/. 8^o . Triest, Schmidl & Co. Mk 1,50 n.o August 1900.o Page 381 http://anno.onb.ac.at/
Siegel, Samuel, Siegel’s Special Mandolin Studies 1901 Siegel, Samuel, Siegel’s Special Mandolin Studies,New York: Jos. W Stern & Co., 1901.Siegel includes some preparatory exercises, left hand pizzicato,
harmonic duo style (“…originalwith the author” and “Two Compositions in Duo Form”.http://www.singingstring.org/PDF/DuoStyleMandolin.pdf
http://www.singingstring.org/PDF/DuoStyleMandolin.pdf
Saunders modern mandolin studies 1901 from an ebay offer:offered are 3 piece mandolin books & sheet music.Cristofaro’s Mandolin vol 1 translated & revised by Paul
Loring1894original mandolin method.U T D method for the Mandolin a complete & easily understood
instructor by Franklin Eaton 1898.Progressive Saunders modern mandolin studies an entirely original
method.1901.These books are and sheet music are in good solid usable condition….
Schick, Otto; Schule Neapolitanische Mand. 1901 Otto Schick(1850 – 1928)Schule für die Neapolitanische Mandolinemit besonderer Berücksichtigung der Mailänder (lombardischen)
Mandolineund der Bandurria (spanischen Mandoline)Friedrich Hofmeister, Leipzig; Copyright 1901
Calace, Raffaele; Schule für Mandoline 1902 Calace, Raffaele (1863 – 1934)Schule für MandolineErschienen 1902; (6 Bände?)Deutsche Ausgabe von Carl Henze 1922;Neuauflage mit Ergänzungen von Marga Wilden-Hüsgen 19824 Bände; Trekel Verlag, Hamburg;
Vorpahl, Reinhold & E.; Neue Reform-Schule 1902 Reinhold und E. Vorpahl(1864 – 1926)Neue Reform-Schule für die Neapolitanische- oder Römische Mandolinezum Selbstunterricht, wie zur Hand des LehrersVerlag von Ad. Köster, BerlinVorwort datiert: Berlin W, im Oktober 1902
Cottin, Madeleine; Méthode de Mandoline 1903 Madeleine CottinMéthode de MandolineCopyright 1903 – 1905 by Madeleine Cottin, Parisen depot chez MM. Lemoine et Cie., Editeurs, Paris
Bara, Edgar; Methode de mandoline et banjoline 1903 Edgar BaraMethode de mandoline et banjolinecomplete theoretique pratiqueEdition Paul Beuscher, ParisU.S.A. Copyright by Edgar Bara 1903
Kenpachi Hiruma – Mandolin Method 1903 マンドリン教科書、比留間賢八編Mandolin Method by Kenpachi Hiruma, 1903.(The first Japanese mandolin method)(Information by Tetsuro Kudo)
Pietrapertosa, J. Fils – Methode complète 1903 Méthode complète, théorique et pratique, de
mandolinepar J. Pietrapertosa Fils (1903)Part 1free download from UR Reasearch, University of Rochester
http://hdl.handle.net/1802/15630
Janvier Pietrapertosa Fils – Methode Complete de M 1903 Janvier Pietrapertosa Fils -Methode complete de Mandoline ou Banjoline Theoretique et pratiqueHenri Gregh Paris, EditeurUSA Copyright 1903 http://www.mandoisland.de/bilder/schulen/pietrapertosa.html
William C. Stahl – New Mandolin Method 1903 William C. Stahl’sNEW Mandolin Method3 parts.I got the following infromation from Bob Sanders:They
say on the cover Revised edition and Latest Revised edition but the
dates inside are copyrighted MCMIII (1903) and MCMXII (1912)
respectively and part 3 is MCMVI (1906).
Part 1 available as download at:http://brittlebooks.library.illinois.edu/
Odell, Herbert Forrest – Method for the Mandolin 1906 Odell Method for the MandolinbyOdell, Herbert ForrestOliver Ditson CompanyTheodore Presser Co., DistributorsBryn Mawr, PennsylvaniaCopyright MCMVi (1906) by Oliver Ditson Company
Hawkes & Son – The Simplicity Tutor 1910 Hawkes & Son – The Simplicity TutorThe Mandolinewith Exercises and Solos specially written and selectedno dateBoosey & Hawkes, Ltd. 295, Regent Street, Londonon the back:The „Simplicity Tutors“:“A
series of Elementary Instruction Books comencing from the very
beginning and written in progressive order, with abundance of scales
and exercises. All the exercises are melodious, and are so framed to
give the full benefit of instruction without discouriging the learner.
As these books are only intended as a stepping-stone from rudimentary
knowledge of the instrument, students are advised to continue their
studies in the more advanced and practical tutors by OTTO LANGEY.“The book contains pieces with copyright 1902 and 1903:Chanson sans Paroles by Otto Langey, op. 58Down South, by W. H. Myddleton, copyright 1902Holzschuh Polka by C. W. Drescher

Karlsbader Puppentanz by Ludwig Pleier, copyright 1903

La Serenata, by G. Braga

Love of Life, by L. Stöckigt, copyright 1902

Midsummer (Valses) by Marguerite Marigold, copyright 1903

The Paris March, by E. Mezzacapo

Otto Langey (1851 – 1922)

Born in Germany, October 20, 1851.

He
studied harmony, counterpoint, and composition, with Wilhelm Fritze.
After several years of activity in England as a musical director and
conductor, he came to the Untied States in 1889, and was appointed solo
cellist with Bochert’s Boston Symphony Club. Subsequently he settled in
New York City. As a teacher of violoncello, and as an orchestral
arranger he has attained wide distinction.

Silvio Ranieri (1882-1956) – L’Art de la Mandoline 1910 L’Art de la Mandoline / Die Kunst des MandolinspielsCranz & Co., LTD.;4 volumes1910
Ghinfu, Sanshi (Japan) 1911 Ghinfu, Sanshi (Japan)
Heinrich Albert 1870-1950 – Neue Mandolinenschule 1912 Als ausgebildeter Geiger beherrschte Albert bald auch
dieses
Instrument. Er kam 1805 zum Münchener Kaim-Orchester und gab nebenbei
Mandolinen- und Gitarrenunterricht. Albert verlegte seine Kompositionen
(ua. „10 Compositions Favories pour Mandolin“) über den
Musikalienhändler Schmidl aus Triest, welches damals noch zu Österreich
gehörte. Albert dürfte über Schmidl Kontakte zu einigen Triester
Mandolinen- und Gitarrespielern, wie Silvio Negri (1865-1936) und
Giovanni Battista Marzutti (1863-1943) erhalten haben, welche ebenfalls
Mandolinenquartette komponierten.Später gab Albert die „Neue
Mandolinenschule – Leichte – mittelschwere romantische Duos für
Mandoline und Gitarre“ in Leipzig heraus und lobt das Klangbild des
Quartetts: „Das vollkommenste ist eigentlich ein Quartett, bestehend
aus Mandoline I, Mandoline II, Mandola und Gitarre“. Albert gründete
1898 mit seinen Schülern ein Mandolinenensemble mit zirka 20
Mitgliedern, das „Circolo Mandolinistico lombardo di Monaco“. Ab 1900
wurde Albert auch für die Ausführung der anfallenden Mandolinen- und
Gitarrenteile am Münchner Hof- und Residenz-Theater herangezogen.1912
erschien Alberts erstes Lehrwerk für Mandoline, die „Neue
Mandolinenschule“ mit dem Vermerk „Für den Selbstunterricht besonders
geeignet“. In München galt Heinrich Albert als der kompetente Fachmann
für die Mandoline.Nach dem Ende des Ersten Weltkrieges begann
er,ab 1919 seine Werke im Verlag Julius Heinrich Zimmermann zu
veröffentlichen. Es befanden sich darunter auch zwei Hefte mit dem
Titel „Mandolinen-Orchester, Unterhaltungsstücke in leichter Spielart“.
Das letzte Werk Alberts für die Mandoline dürfte die 1938 erschienene
Schule „Der junge Mandolinist“ eine „Elementarschule für den ersten
Anfang“ gewesen sein. Es war dies das erste Lehrwerk, welches sich
gezielt an junge Schüler richtet.
http://www.mandolinen.at/index.php?id=128
Takahama, Koichi (Japan) 1912 Takahama, Koichi (Japan)
Alberto Bracony; Theoretisch praktische Schule 1913 Theoretisch praktische Schule für MandolineVerlag von Anton J. Benjamin, Hamburg und Leipzig, 1913
Theodor Ritter; Theoretisch-praktische Mandolinen- 1913 Theodor RitterTheoretisch-praktische Mandolinen-SchuleGründlicher und vollständiger Lehrgang für den Einzel-, Gruppen- und
Selbstunterricht in 5 HeftenVerlag Friedrich Hofmeister, Leipzig, 1913
The guitar and mandolin – P. J. Bone 1914 Philip James Bone published this book in 1914:The guitar and mandolin : biographies of celebrated players and
composers for these instrumentsThe book is available from the Internet Archive
http://www.archive.org/details/guitarmandolinbi00bone
Kitamura, Sueharu (Japan) 1916 Kitamura, Sueharu (Japan) http://www.mandoisland.de/japan/mandolin_in_japan.html
Guiseppe Silvestri Metodo di Mandolino no 8150 1916 Giuseppe SilvestriMetodo Teoretico-Pratico-Progressivo di Mandolinosold on ebay:“You
are bidding on one Pagani Edition Italian and English Text Guiseppe
Silvestri Metodo di Mandolino no 8150-couldn’t find another one on
Ebaysays MCMXVI on the inside(1916?)“Inside cover says:G. SilvestriThe Acknowledeged BestMandolin MethodNew EditionRevised and AmplifiedbyFlaminio Pignoloni(English Version by G. P. Schroeder)The
Original Authentic and Exclusive Method made specially for successfully
teaching the Art of Mandolin Playing. The best for teachers and Pupils.copyright MCMXVIO. Pagani & Bro.

New York

Machida, Oen (Japan) 1918 Machida, Oen (Japan) http://www.mandoisland.de/japan/mandolin_in_japan.html
Ernst Spindler; Praktische Schule für Mandoline 1919 Praktische Schule für Mandoline, op. 130Ernst Spindler, Musikverlag, Nürnberg, 1919
Ohno, Umewaka (Japan) 1920 Ohno, Umewaka (Japan) http://www.mandoisland.de/japan/mandolin_in_japan.html
Zarh Myron Bickford – The Bickford Mandolin Method 1920 The Bickford Mandolin Method, Book 1Zarh Myron BickfordISBN: 0825802679Publisher: Carl Fischer MusicPublished date: Sep 1 1920
Johann B. Kok – Populaire Mandoline School 1920 Joh. B. Kok,Populaire Mandoline Schoolfrom mandolinmoments.com:“Arround
1920 he also wrote a two-volume tutor titled ´Populaire Mandoline
School´ (64 pages) that was edited by Cor B. Smit´s Musicshop in
Amsterdam.“
http://mandolinmoments.com/index.php?page=johanbkok
Karl Schmidt; Schule für die Mandoline (2 Bände) 1921 Karl SchmidtSchule für die Mandoline (2 Bände)Neue Ausgabe von Hermann Erdlen (erschien erstmals im Herbst 1921)Hansa-Ausgabe, Verlag von Domkowsky & Co. Hamburg – Leipzig
Yamada, Genichiro (Japan) 1922 Yamada, Genichiro (Japan) http://www.mandoisland.de/japan/mandolin_in_japan.html
Landys – Methode du Banjo, Banjo-Mandoline ou Banj 1922 Methodepourl’enseignement rapide et rationnelduBanjo, Banjo-Mandoline ou BanjolineContenant
les principes de la musique, tabulature, gammes, exercises
r#ecr#eations, positions etc. ainsi que les plus grands succès des Jazz
Parisiens.parLandysPrix net: 1.25(stamp: Gallet et Fils 7 fr, sans augmentation)Emile Gallet et Fils, EditeursParis, 6 Rue et Galerie Vivienne, de 62 a 72

songs contained at the end:

Always with you (Toujours avec vouz), Fox-Trot by Speranza-Camusat

I like him, One-Step by Speranza-Camusat

Agueda, Schotis Espanol, by Speranza-Camusat

I’m eager to dance it, Fox-Shimmy, by Speranza-Camusat

I have found this other edition by Speranza-Camusat:

SPERANZA-CAMUSAT‎

‎LE DANCING POUR TOUS 1er RECUEIL‎

‎E.
Gallet. 1922. In-4 Carré. Broché. Etat d’usage. Couv. légèrement
passée. Dos abîmé. Quelques rousseurs. 25 pages. Gravure couleur de
Clérice Frères en couverture. Déchirure entre les plats.‎

‎Recueil
de danses modernes. Contient „I Like him“, „Maliziosa“, „Always With
You“, „Agueda“, „Faro“, „Lunes de Abril“, „Folies Dancing“,
„Delicioza“, „If You Like“, „El Escalofrio“, „Rosa“, „The Little
Bells“. Op. 256 à 267. Partitions pour piano.‎

Louis Houtin – Méthode de Mandoline 1922 Louis Houtin (Mandoliniste du Théatre National de
l’Opéra)Méthode de Mandolinesans maitre Edition des „Bons Auteurs“; copyright by A. Zurfluh 1922
Staufer, Aubrey, Thirty Progressive Studies for th 1923 Staufer, Aubrey, Thirty Progressive Studies for the
Mandolin,Aubrey Stauffer & Co, 1923.Technical studies — some quite difficult that lead one to be able to
play pieces that shouldnever be played on the mandolin.
http://www.singingstring.org/PDF/DuoStyleMandolin.pdf
Sughiyama, Haruo (Japan) 1923 Sughiyama, Haruo (Japan) http://www.mandoisland.de/japan/mandolin_in_japan.html
Tanaka, Tsunehiko (Japan) 1925 Tanaka, Tsunehiko (Japan) http://www.mandoisland.de/japan/mandolin_in_japan.html
Yuhara, Gennichi (Japan) 1925 Yuhara, Gennichi (Japan) http://www.mandoisland.de/japan/mandolin_in_japan.html
Sugahara, Minoru (Japan) 1925 Sugahara, Minoru (Japan) http://www.mandoisland.de/japan/mandolin_in_japan.html
Carl Lückmann & Söhne – Weimarer
Mandolinenschule
1925 Motto:Musik erfreut, bildet, verschönert das Leben.Der lieben Jugend gewidmetKleine Elementar Lehre der MusikWeimarer MandolinenschulevonCarl Lückmann & SöhneVerlag von Friedrich Ahrens, Hamburg III
Tokita, Haruo (Japan) 1926 Tokita, Haruo (Japan) http://www.mandoisland.de/japan/mandolin_in_japan.html
Tamura, Hidezo (Japan) 1926 Tamura, Hidezo (Japan) http://www.mandoisland.de/japan/mandolin_in_japan.html
Franklin Eaton – UTD Method for the Mandolin 1926 Franklin EatonImproved Edition with Diagrams and ChordsUTD (Up To Date) Method for the MandolinA Complete and Easily Understood Instructor by Franklin EatonThe John Church CompanyTheodore Presser Co, Distributors1712 Chestnut StreetPhiladelphia

(from ebay)

Mizuguchi, Yukimaro (Japan) 1927 Mizuguchi, Yukimaro (Japan) http://www.mandoisland.de/japan/mandolin_in_japan.html
Josef Kurz; Wie lerne ich selbst Mandoline spielen 1927 Josef KurzWie lerne ich selbst Mandoline spielen?Ein Leitfaden zum Selbstunterricht im MandolinspielDie neueste verbesserte Methode!Wiener Arion-Verlag, Franz Christ, Wien V, Schönbrunnerstr. 124,Copyright 1927 by Phoebus, Wien
Mario de Pietro – The First Step 1928 The first StepHow to play the MandolinebyMario de Pietrocopyright 1928 by Keith Prowse & Co., Ltd.London, W.1.
Kurosawa, Takatomo (Japan) 1929 Kurosawa, Takatomo (Japan) http://www.mandoisland.de/japan/mandolin_in_japan.html
A. Alberto; Kleine Mandolinen-Schule 1929 A. AlbertoKleine Mandolinen-Schuleauch zum Selbstunterricht geeignetRevidierte AusgabeVerlag D. Rather / HamburgCopyright 1929 by D. Rather, Hamburg
Hohmann – Zuth; Schule für die Mandoline 1930 Hohmann – ZuthSchule für die MandolineEdition Strache, Wien – Prag – LeipzigCopyright 1930
Matsubara, Chikashi & Asakawa, Keinosuke (Japan) 1933 Matsubara, Chikashi & Asakawa, Keinosuke (Japan) http://www.mandoisland.de/japan/mandolin_in_japan.html
Takahashi, Isao (Japan) 1933 Takahashi, Isao (Japan) http://www.mandoisland.de/japan/mandolin_in_japan.html
Place, William Jr., The William Place Jr. Method 1936 Place, William Jr., The William Place Jr. Method for
the Mandolin,New York: Mills Music Inc., 1936.Volume 3 of this method introduces duo style and also includes a few
solos in the style.http://www.singingstring.org/PDF/DuoStyleMandolin.pdf
http://www.singingstring.org/PDF/DuoStyleMandolin.pdf
The Modern Paramount Method for Mandolin 1936 The Modern Paramount Method for Mandolin or
Mandolin-BanjoA complete and easily understood method for students and teacherscontainingall the essential features of the modern style of playingWm. J. Smith Music Co., INC., 254 w 31 St. New York
Heinrich Albert – Der junge Mandolinist 1938 Als ausgebildeter Geiger beherrschte Albert bald auch
dieses
Instrument. Er kam 1805 zum Münchener Kaim-Orchester und gab nebenbei
Mandolinen- und Gitarrenunterricht. Albert verlegte seine Kompositionen
(ua. „10 Compositions Favories pour Mandolin“) über den
Musikalienhändler Schmidl aus Triest, welches damals noch zu Österreich
gehörte. Albert dürfte über Schmidl Kontakte zu einigen Triester
Mandolinen- und Gitarrespielern, wie Silvio Negri (1865-1936) und
Giovanni Battista Marzutti (1863-1943) erhalten haben, welche ebenfalls
Mandolinenquartette komponierten.Später gab Albert die „Neue
Mandolinenschule – Leichte – mittelschwere romantische Duos für
Mandoline und Gitarre“ in Leipzig heraus und lobt das Klangbild des
Quartetts: „Das vollkommenste ist eigentlich ein Quartett, bestehend
aus Mandoline I, Mandoline II, Mandola und Gitarre“. Albert gründete
1898 mit seinen Schülern ein Mandolinenensemble mit zirka 20
Mitgliedern, das „Circolo Mandolinistico lombardo di Monaco“. Ab 1900
wurde Albert auch für die Ausführung der anfallenden Mandolinen- und
Gitarrenteile am Münchner Hof- und Residenz-Theater herangezogen.1912
erschien Alberts erstes Lehrwerk für Mandoline, die „Neue
Mandolinenschule“ mit dem Vermerk „Für den Selbstunterricht besonders
geeignet“. In München galt Heinrich Albert als der kompetente Fachmann
für die Mandoline.Nach dem Ende des Ersten Weltkrieges begann
er,ab 1919 seine Werke im Verlag Julius Heinrich Zimmermann zu
veröffentlichen. Es befanden sich darunter auch zwei Hefte mit dem
Titel „Mandolinen-Orchester, Unterhaltungsstücke in leichter Spielart“.
Das letzte Werk Alberts für die Mandoline dürfte die 1938 erschienene
Schule „Der junge Mandolinist“ eine „Elementarschule für den ersten
Anfang“ gewesen sein. Es war dies das erste Lehrwerk, welches sich
gezielt an junge Schüler richtet.
http://www.mandolinen.at/index.php?id=128
Nick Manoloff’s Mandolin Method book 1938 1938 Nick Manoloff’s Mandolin Method book 1938M.M.Cole Publishing Company, ChicagoPrice One Dollar
Nakaghiri, Tomohiko (Japan) 1939 Nakaghiri, Tomohiko (Japan) http://www.mandoisland.de/japan/mandolin_in_japan.html
Konrad Wölki; Das Studienwerk für Mandoline 1940 Konrad WölkiDas Studienwerk für MandolineVerlag Hans Ragotzky, Berlin; 19403 Hefte; Ich besitze nur die Hefte 1 und 3.
Sasaki, Masao (Japan) 1941 Sasaki, Masao (Japan) http://www.mandoisland.de/japan/mandolin_in_japan.html
Ooka, Nobuo (Japan) 1942 Ooka, Nobuo (Japan)1942 /1954 http://www.mandoisland.de/japan/mandolin_in_japan.html
Konrad Wölki; Deutsche Schule für Mandoline 1942 Konrad WölkiDeutsche Schule für MandolineVerlag Hans Ragotzky, Berlin; 19423 Hefte
Ohkuni, Nobumitsu (Japan) 1943 Ohkuni, Nobumitsu (Japan) http://www.mandoisland.de/japan/mandolin_in_japan.html
Kok. Joh. B.; De Nieuwe Mandoline-School 1946 Joh. B. KokDe Nieuwe Mandoline-SchoolVolledige, moderne methodebevattende o.m.236 melodische- en technische oefeningen,voordrachtstukken en duettenMuziekuitgeverij IXIJZET – Amsterdam100 pages

from mandolinmoments.com: “

During
the years 1940-1945 Johan b. Kok wrote a new mandolin tutor known as:
´De nieuwe mandoline-school´. This 100-page volume was published (±
1946) by the XYZ Publishing House in Apeldoorn (the Netherlands) and
had because of its popularity, several reprints. It is still to be
found for sale at music shops in the Netherlands.“

http://mandolinmoments.com/index.php?page=johanbkok
Akif Saydam & Saip Egüz – Yeni Mandolin Metodu 1950 Akif Saydam und Saip EgüzYeni Mandolin Metodu, Band I (von 4 Bänden)Vorwort datiert 1950, Ausgabe von 1978turkishpreface dated 1950, my copy published in 1978Dogus Ltd. Sti. Matbaasi – ANKARA
Yoshidaya, Kenji (Japan) 1952 Yoshidaya, Kenji (Japan) http://www.mandoisland.de/japan/mandolin_in_japan.html
Repke, Erich – Weimarer Methodik für Mandoline 1952 Repke, Erich – Weimarer Methodik für Mandoline
Miti, Tomoaki (Japan) 1954 Miti, Tomoaki (Japan) http://www.mandoisland.de/japan/mandolin_in_japan.html
Repke, Erich – Weimarer Schule für Mandoline 1954 Repke, Erich – Weimarer Schule für MandolineDer Abwärtsschlagseehttp://www.mandoline.de/artikel/mandoline_in_der_ddr.pdf http://www.mandoline.de/artikel/mandoline_in_der_ddr.pdf
Ikegaya, Ichiro (Japan) 1955 Ikegaya, Ichiro (Japan) http://www.mandoisland.de/japan/mandolin_in_japan.html
Odell Method for the Mandolin -1 – (Japan) 1956 Odell Method for the Mandolin (Japan)Part 1copyright 1956 by ZEN-ON Music Co. Ltd., Tokyo
Gautiero, Raffaele – Metodo per Mandolino Napoleta 1957 Raffaele GautieroMetodo per Mandolino NapoletanoRevisione e aggiornamento di Bonifacio Bianchi Ricordi – MilanoCopyright 1957, Neudruck / reprint 1981
Rossa, Ernö – Mandoliniskola 1957 Ernö RossaMandoliniskolaCopyright 1957 by Editio Musica,Budapest
Keller, Ernst – Mandolinen Schule 1957 Ernst Keller Mandolinen SchuleEdition Dux – München 1957
Hirayama, Eizaburo (Japan) 1957 Hirayama, Eizaburo (Japan)1957, 1959 http://www.mandoisland.de/japan/mandolin_in_japan.html
Erwin Schwarz-Reiflingen (1891 – 1964) 1957 Erwin Schwarz-Reiflingen (1891 – 1964)Das Mandolinen 1x1Edition Sikorski Hamburg, 1957
Odell Method for the Mandolin – 2 – (Japan) 1959 Odell Method for the Mandolin (Japan)Part 2copyright 1959 by ZEN-ON Music Co. Ltd., Tokyo
Erich Repke und Hans Gerhard Arnold – Schule für M 1962 Erich Repke und Hans Gerhard Arnold – Schule für
Mandolinein drei Heften1962/1963
http://www.mandoline.de/artikel/mandoline_in_der_ddr.pdf
Alfred Dittrich u. Walter Socha – Die Neue Mand. 1962 Alfred Dittrich u. Walter Socha – Die Neue
Mandolinenschule1962 – 1964 – 5 volumes (only 4 volumes available)seehttp://www.mandoline.de/artikel/mandoline_in_der_ddr.pdf
http://www.mandoline.de/artikel/mandoline_in_der_ddr.pdf
the Mel Bay mandolin method Volume 1 1968 the Mel Bay mandolin method Volume 1Mel Bay publications Inc.
the Mel Bay mandolin method Volume 2 1969 the Mel Bay mandolin method Volume 2Mel Bay Publications, Inc.
V. Marvet and U. Uiga MANDOLIINIÖPIK 1974 1. MANDOLIINIÖPIK by V. Marvet and U. Uiga.The edition? (Kirjastus) should be „EESTI RAAMAT“ in Tallinn (Estonia),
1974.
mandolincafe
Séguret, Christian; Méthode de Mandoline Bluegrass 1977 Séguret, Christian;Méthode de Mandoline BluegrassMéthode progressive: pour les débutants et le perfectionnement;25 tablatures expliquéescollection Music Expresschappell S. A.12, rue de Penthièvre75008 Paris

French bluegrass method with TABs

Clausi, John – Quick & Easy Method f. M. 1978 Quick & Easy Method for Mandolinby John Clausicopyright 1978 by Columbia Pictures Publications21 pages“The
mandolin is one of the moste beautiful of all the string family. Yet,
it is rare to find someone who plays. This is because it is difficult
to find music for the beginner level. Now, here is a book that will
have you sounding great tunes in minutes. You will learn chords,
strums, and tuning and some of your favorite tunes. No previous
experience or musical knowledge is required. What you learn can be
applied to any other music you want to learn in the future.“
Marga Wilden-Hüsgen; Mandolinenschule 1986 Mandolinenschule. Schott, Mainz 1986. ISMN M-001-07603-6Wikipedia:
„Zur Weitervermittlung der wiederentdeckten Spieltechniken aus Barock
und Frühklassik entwickelte sie ein instrumentalpädagogisches
Unterrichtskonzept und verfasste eine eigene Mandolinenschule und ein
Technik-Kompendium. Beide wurden zu Standardwerken in der modernen
Mandolinenausbildung.“
http://de.wikipedia.org/wiki/Marga_Wilden-H%C3%BCsgen
Seppo Sillanpää MANDOLIINIOPAS 1990 2. MANDOLIINIOPAS by Seppo Sillanpää.
Kansanmusiikki-instituutti, Kaustinen (Finland), 1990.Mandoliiniopas:
Sopii sekä vasta-alkajille että pitemmälle ehtineille – sävelmiä voi
soittaa kaikilla soittimilla. Kirja sisältää CD:n. (KIJ 32, 1990).Seppo Sillanpää.104 sivua.see also:http://mandoliini.blogspot.com/2009/03/seppo-sillanpaa-mandoliiniopas.html
http://www.mandolincafe.com/forum/
Halfmann, Hildegard – Spiele mit der Mandoline 1994 Hildegard Halfmann Spiele mit der MandolineVerlag Hubertus Nogatz, 1994
Mayor, Simon, The Mandolin Tutor 1995 Mayor, Simon,New Celtic Mandolin. Acoustics, UK 1998, 2001ders. The Mandolin Tutor. Acoustics, UK 1995, 2004 http://www.mandolin.co.uk/
Mayor, Simon, New Celtic Mandolin 1998 Mayor, Simon,New Celtic Mandolin. Acoustics, UK 1998, 2001ders. The Mandolin Tutor. Acoustics, UK 1995, 2004 http://www.mandolin.co.uk/
Christian Veith, Mandolinen Schule 2002 Christian Veith, Mandolinen SchuleSchell Music, 2002, mit CD
Marshall, Evan J., Duo-Style A to Z 2004 Marshall, Evan J., Duo-Style A to Z: A Comprehensive
Method for SoloMandolin in Duo-Style, from Entry Level to Artist Level, San Gabriel,
CA:Evan J. Marshall, 2004.Marshall’s book is effective and pedagogically sound. The technique
that he describes (and thathe, himself uses) is a bit different than the “classic duo style” of
the early 20th century playersbut quite impressive (at least in his hands). A bonus is the CD that
demonstrates the exercisesand compositions.Of interest to some: Marshall’s is the only book on this list that
includes tablature (along withstandard notation). Serious players in duo style, or many other styles
for that matter, shouldlearn to read notation. It simply isn’t that hard and the benefits far
outweigh the frustrations.
http://www.singingstring.org/PDF/DuoStyleMandolin.pdf
Osamu Fujita (JAPAN) 2005 図で解る正しいマンドリンの弾き方 藤田 修/Osamu Fujita,JAPAN ㈱全音楽譜出版社 2005 http://homepage2.nifty.com/motoi-lab/textbook.html
Delgrosso, Rich; Hal Leonard Mandolin Method 2005 Delgrosso, Rich;Hal Leonard Mandolin Methodsecond EditionText on back cover:The
Hal Leonard Mandolin Method – Second Edition is the newly updated and
revised version of the original classic method by Rich DelGrosso.This comprehensive and easy-to-use beginner’s guide includes many fun
songs of different styles to learn and play.
Mike Marshall – The Great Book of Finger Busters 2005 Adventure Publishing announces the release of five
individual
Method Books for mandolin authored by mandolin legend Mike Marshall.One
of the world’s most accomplished and versatile acoustic musicians, Mike
is able to swing gracefully from jazz to classical to bluegrass to
Latin styles.Throughout his career, Mike has performed and
recorded with some of the top acoustic string instrumentalists in the
world, including jazz violinist Stephane Grappelli, fiddle virtuoso
Mark O’Connor, five-string banjo phenom Bela Fleck, bassist and
MacArthur Fellowship winner Edgar Meyer, and classical violinist Joshua
Bell.Titles of the Marshall’s Mandolin Methods are as follows:- The Great Book of Finger Busters (standard notation and tablature).- Improvisational Concepts (standard notation)- The Chord Book- Sonatas and Partitas for Unaccompanied Violin by J.S. Bach (standard
notation and tablature)- Brazilian Choros (standard notation only)
http://www.mandolincafe.com/news/
Fabio Menditto – La moderna scuola del mandolino 2006 La moderna scuola del mandolino (parte prima) con cdattraverso il metodo e i 6 duetti per due mandolinidi Giovan Battista Gervasio (1767)(in italiano, francese ed inglese)The modern school of mandolin (first part) with cdthrough the method and the 6 duets for two mandolinsof Giovan Battista Gervasio (1767)(in Italian, French and English)

Le moderne école de mandoline (1er part) avec cd

par le méthode et le sis duetti pour deux mandolines

du Giovan Gattista Gervasio (1767)

(in italien, français et anglais)

ISMN M-705027-01-3Edzioni Musicali QBForme, 2006

Info

edizioniqb @ qbforme.com

€ 20,00 + spese di spedizione

€ 20,00 + expedition charges

€ 20,00 + coûte de envoi

http://www.federmandolino.it/metodi.htm
Hosanne Collet – Méthode de mandoline 2006 Méthode de mandolinePremier cycleHosanne Collet(couverture Méthode de mandoline)MÉTHODEsommaireLIVREISBN 978-2-9528924-0-7

150 pages

paru en octobre 2006

Destinée
aux élèves de premier cycle (première à quatrième année), cette méthode
de mandoline souhaite permettre l’enfant de vivre la musique « sans
jamais séparer l’entraînement technique du jeu musical et artistique ».
Elle lie étroitement la formation instrumentale à la formation musicale.

Aux
détours d’attrayantes illustrations et de dessins techniques précis,
cette méthode propose un répertoire varié, des jeux musicaux, des
exercices quotidiens, des conseils, tout en laissant une place à
l’improvisation et à la prise d’autonomie de l’élève.

http://www.symetrie.com/fr/
Claude Sirois – Méthode de mandoline 2008 Claude Sirois est né à MontréalQuébec(Canada) en 1949
et réside à
Duvernay depuis 1959. Il a eu sa première guitare à l’âge de 5 ans et a
fait ses études et ses débuts sur scène dans les écoles de Laval. Au
cours de ses études Claude a participé intensivement à de nombreuses
activités musicales.Février 2008 c’est une Méthode de mandoline que le guitariste publie
avec Promo Son.
http://fr.wikipedia.org/wiki/Claude_Sirois
Marilynn Mair – The Complete Mandolinist 2008 Pacific, Mo. — Mel Bay Publications, Inc. announces a
new mandolin method entitled The Complete Mandolinist, by Marilynn Mair.The publisher notes state this is the most comprehensive American
mandolin method to be published in nearly a century.Starting
with a foundation in basic technique and music reading, the book
progresses in the course of its 224 pages through scales, arpeggios,
tremolo, position work, shifting, rhythm studies, picking techniques
and duo-style, with carefully selected exercises and musical examples
that range from fiddle tunes and Brazilian choro to Vivaldi concertos
and Beethoven sonatinas.Written by Marilyn Mair,
internationally acclaimed mandolinist, recording artist and teacher for
over two decades, this book presents a logical approach to mandolin
technique that builds on the pioneering efforts of America’s mandolin
teachers of the early 20th century.
http://www.mandolincafe.com/news
Bernard Bouillon – Méthode de Mandoline. 2010 Après une méthode de guitare, voici une méthode de
mandoline.J’ai
découvert l’instrument il y a bien longtemps avec Laurent Vercambre,
j’ai ensuite effectué des stages avec les français Mick Larie, Pierre
Bensusan, Christian Séguret, et les américains David Grisman, Wendy
Miller. C’est devenu mon instrument principal, et il y a longtemps
qu’une méthode me trotte dans la tête.Objectif, à peu près réalisé
: une présentation de l’instrument avec photos, des conseils d’achat et
d’entretien ; des tableaux d’accords ; des conseils pour jouer bien
avec un joli son. Puis des exercices d’entraînement progressif, et des
séries de tablatures de folk et de bluegrass, en PDF, avec le son en
MIDI.Je n’exclus pas d’y ajouter un jour des enregistrements, audio (mp3),
voire vidéo (flv).Comme
pour la guitare, je propose cette méthode en freeware. Et avec les
mêmes restrictions d’usage (respectez mes droits d’auteur). Et un petit
message pour me dire que vous l’utilisez, ça me fera plaisir :free dwonload!
http://bbouillon.free.fr/sandwich/index.htm
Calace, Raffaele – Mandolin Method (Engl.) 2011 THE RAFFAELE CALACE METHOD FOR MANDOLIN – VOLUME I,
ENGLISH EDITION
presented by Caterina Lichtenberg and Mike Marshall; translation,
editing and layout by Amy BurchamTHE RAFFAELE CALACE METHOD FOR
MANDOLIN – VOLUME II, ENGLISH EDITION presented by Caterina Lichtenberg
and Mike Marshall; translation, editing and layout by Amy BurchamRaffaele
Calace Method for Mandolin, the essential treatise from the master of
Neopolitan mandolin technique, is now made accessible to the
English-speaking student….German mandolin professor Caterina
Lichtenberg and American mandolinist Mike Marshall celebrate the 100th
year anniversary of Calace’s publication with this first English
Edition, presented in two volumes.
http://www.mandolincafe.com/news/

Amazon Tipp (Partnerlink)

Sharon Isbin-5 Classic Albums – Konzertgitarre